Výměna brzdofky
11. 3. 2009
|
|||
Tohle bylo ve starších příspěvcích - abych to nemusel hledat, tak si to vždy kopíruju rovnou do Wordu - myslim, že je to tu víc než dobře vysvětlený (ještě jsem, ale brzdovku neměnil). Doufám, že nikomu nebude vadit, že to sem dám znovu. Odvzdušnění brzd no tohle je na delší povídání. Nejdříve popis jak to funguje: 1) Evo brzdy maj pro každou brzdu 2 hydraulické okruhy -přední brzda: 1 okruh je od páčky na řidítkách do centrální abs jednotky pod nádrží, 2.okruh je od ABS jednotky k přednímu brzdiči -zadní brzda obdobně, první okruh od nožní šlapky k abs jednotce, druhý od abs jednotky k zadnímu brzdiči První okruh pouze ovládá brzdící jednotku, která rozhoduje jak poslat (rozdělit) brzdný účinek do druhých okruhů. Odvzdušnění je celkem easy, jede se každý okruh zvlášť. 1) odvzdušníš první okruh (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) - oboje se odvzdušňuje pod nádrží. Nákres nemám a z hlavy si nepamatuju ale uvolní se jeden z odvzdušňovacích šroubů, příslušný k danému okruhu, dále se otevře zásobník brzdové kapaliny na řidítku (na boku motorky pro zadní) mačká se páčka přední brzdy (zadní brzdy) a jak kapalina ze zásobníku utíká, tak se dolívá nová. Nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku. Po výměně prvního okruhu uzavřete odvzdušňovací šrouby, a zásobníčky na brzdovku. 2) Odvzdušním druhé okruhy (je jedno jestli první udělám zadní brzdu, nebo přední, ale nikdy najednou!) : -otevřu odvzdušňovací šroub na předním (zadním) brzdiči -pod nádrží otevřu nádržku na brzdovou kapalinu na jednotce ABS pro přední (zadní) okruh -a teď přijde zábava - připravím si mraky brzdovky a trychtýř, abych mohl rychle plnit jednotku ABS a nedostal se do okruhu vzduch, otočím klíčkem a zmáčknu přední (zadní) brzdu - posilovač začne makat a čerpá tekutinu z jednotky ABS do brzdiče. Jak tekutina mizí, tak se snažím dolévat. A to je celé kouzlo. -nezapomeňte na odvzdušňovací šroub nasadit hadičku a odvést starou kapalinu někam do petky, ať si nezaděláte motorku -Po odvzdušnění uzavřete odvzdušňovací šrouby a zásobník v centrální jednotce. |